Preambulum
Üdvözöljük honlapunkon!
Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
Ha a jelen Általános Szerződési
Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás
menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét
szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot
a megadott elérhetőségeken!
Impresszum
Szolgáltató adatai:
Név: ERÁD-TRADE Kft.
Székhely: 4030 Debrecen,
Tél utca 3.
Levelezési cím: 4030
Debrecen, Tél utca 3.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Debreceni
Törvényszék mint Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 09-09-031751
Adószám: 27962868-2-09
Képviselő: Csukáné Gali
Fruzsina
Telefonszám: +36301495076
E-mail: eradtrade@gmail.com
Honlap: http://www.efru.hu
Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: RS3 Informatika Kft.
Székhely: 4028 Debrecen,
Apafi u. 42-44.
Elérhetőség: info@rs3.hu
Weboldal: www.rs3.hu
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan
szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen weboldal, amely
a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között
a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi
szerződés
Távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében –
szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen
eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél,
a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a
telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött
szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy
szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése
érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé
tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában
szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes
ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül
vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a
továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a szerződés teljesítéséért
vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a
jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal,
valamint
a jogszabályon alapuló kötelező
jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog
előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a
fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári
Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.)
kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.)
kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a
fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
1999. évi LXXVI. törvény a
szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS
(EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS
(EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés
tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat
és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges
azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon
elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése
előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés
formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem
iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők,
tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy
üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem
terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan
tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre, de szerződést még nem
kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az
Eladó.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan
feltüntetett árnak minősül:
0 Ft-os ár,
kedvezménnyel csökkentett, de a
kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os
kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén
Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely
információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a
terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és
jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az
Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi
elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36301495076
Internet cím:
http://www.efru.hu
E-mail: eradtrade@gmail.com
A fogyasztó szóban vagy
írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve
a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére
történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás
köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan
az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás -
ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem
rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban
érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb
határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt
elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a
vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett
jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének
helye, ideje, módja,
a fogyasztó panaszának részletes
leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb
bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata a
fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy
és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének
helye, ideje,
telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról
felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a
vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával -
annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között
esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az
alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára.
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi
hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok
látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói
jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári
eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk
szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát
elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint
illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje
a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme
alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt
békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető
testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a
vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a
békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési
kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik
hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások
jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló
törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló
törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem
mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és
középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a
számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó
árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól,
a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió
forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető
testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a
békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe
tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a
fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet
tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat
céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok
változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.A kérelemnek
tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét
vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett
vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet
az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
a fogyasztó álláspontjának rövid
leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát arról,
hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás
ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra
nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte,
közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló
indítványt,
a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt
az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a
fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó
rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott
útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető
Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető
Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető
Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 99. I. em. 111.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető
Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei
Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető
Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei
Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei
Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető
Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott
egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül
lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság
meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy,
az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar
feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform
itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi
LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal
szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.
Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és
szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli
felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a
weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása
esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A
jogtulajdonos: Erád Trade Kft.
Részleges érvénytelenség,
magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja
jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai
érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó
jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a
fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló
törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom
működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat
szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés
készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom
visszaállítható.A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban
tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva,
kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható
termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban
adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása
Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a
megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt
adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal
nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő
oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön
által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által
megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz
tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát
eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló
véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a
lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A
hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött
levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
A honlap használata
A vásárlás folyamata
A vásárlás nem kötött
regisztrációhoz.
A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő
termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen
belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék
fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon
szereplő árat kell megfizetnie.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a
"Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - terméket a
kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége
keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is
helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott terméket meg
kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé
válik, hogy az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és
azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A
Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Rendelés
véglegesítése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból
tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb
termékek helyezhetőek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott
terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „Terméket hozzáadtuk a
kosárhoz” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy
kattintson a „Tovább a kosárhoz” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket
szeretné ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy
kattintson a „Vissza a termékhez” gombra!
A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap
tetején található „Kosár megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti
a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a
kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár
frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott
adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni,
úgy a „Megrendelés” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Vásárlói adatok megadása
„Megrendelés” gomb lenyomását
követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek
megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. A „Szállítási
szolgáltatás” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen
kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén
a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés
esetén.
A „Felhasználói adatok”
szövegdobozban e-mail címét, a „Számlázási információ” szövegdobozban teljes
nevét, címét, telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási információ”
szövegdobozban a rendszer automatikusan a „Számlázási információ” során
megadott adatokat tárolja. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük
távolítsa el a pipát. A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg
további információt.
A rendelés áttekintése
A fenti szövegdobozok kitöltését
követően Ön a „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintva folytathatja a
megrendelési folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva
törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár
tartalmához. A „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintás esetén Ön a
„Rendelés áttekintése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által
korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási
és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az adatokon
itt már nem változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).
A rendelés véglegesítése
(ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön
által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen
szerepelnek, úgy a „Megrendel” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A
honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés
megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések
esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendel” gomb
megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell
tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása
esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás
időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési
feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az
ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a
szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó
legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján
visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó
által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében
hozzáférhetővé válik.
Fizetési módok
Bankkártyás fizetés
Bankkártyás fizetés esetén a Vevő kényelmesen és biztonságosan vásárolhat az ERÁD-TRADE Kft. webáruházában.
A kiválasztott áruk megrendelése után Vevő az OTP Bank SimplePay fizetőoldalára kerül átirányításra, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával.
A Vásárló a fizetési mód kiválasztásánál "Bankkártyás fizetés" feliratra kattint, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) köteles megadni.
Az OTP Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra.
Amennyiben a Vásárló Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön Bankjánál.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak a Bank csak abban az esetben fogadhatja el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi.
Az lefogadható bankkártyák emblémáit az ERÁD-TRADE Kft. a Honlapján közzéteszi.
Az ERÁD-TRADE Kft. fizetés után a megrendelést feldolgozza és azt visszaigazolja a Vevő részére.
A visszaigazolással – annak a Vevőtől kapott e-mail címre történő elküldésével – a Felek között a magyar polgári jog szabályai szerinti, elektronikus úton történő szerződéskötésre irányadó rendelkezések szerinti adásvételi szerződés (továbbiakban: Szerződés) jön létre.
A szerződéskötés napja a visszaigazolás az ERÁD-TRADE Kft. részéről történő elküldésének napja, tekintet nélkül arra, hogy a Vevő valós e-mail címet adott-e meg, vagy hogy az üzenetet elolvasta, vagy az ERÁD-TRADE Kft. e-mailjét visszaigazolta volna.
A Szerződés létrejöttéről az ERÁD-TRADE Kft. írásban tájékoztatja a Vevőt, megrendelési visszaigazolás formájában (Szerződés), amely pontosan, tételesen és konkrétan tartalmazza a megrendelt Termékek megnevezését, azok árait, a megrendelés szállítási határidejét, módját és költségét (Ft) azaz forint összegben.
Az ERÁD-TRADE Kft. Kft. csak azokért a megrendelt Termékekért tartozik felelni, melyek a megrendelési visszaigazolásban (Szerződés) is szerepelnek.
Átutalás
Az átutalásos fizetési mód kizárólag szerződött Partnereink részére érhető el.
Előre utalás
Előre utalásos fizetés esetén
rendelése összekészítésre kerül és csak ezt követően küldünk proforma számlát,
ezért MINDENKÉPPEN várja meg díjbekérőnket és az utalást csak ezt követően, az
ott szereplő cégadatok alapján indítsa el!
Utánvétel
Amennyiben a rendelés értékét a
csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az
"Utánvétel" fizetési módot.
Átvételi módok, átvételi díjak
Személyes átvétel
A webáruházban leadott megrendelések személyes átvételére nincs lehetőség.
Express One futárszolgálat
Csomagjainkat Express One ( volt
Trans -o-Flex) futárszolgálattal kézbesítjük. A kézbesítés díja a rendelés
mennyiségétől és fizetési módtól függően változhat!
Bruttó 20.000 forint fölött a kiszállítás ingyenes!
20.000 forint alatt a szállítási díj bruttó 1990ft.
Az utánvét díja bruttó 490 ft.
MPL Futárszolgálat szállítási díjak:
0-10 kg | 1990 Ft |
10.01-20 kg | 2990 Ft |
20.01-40 kg | 5990 Ft |
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az
általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított
legfeljebb 30 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult
póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő
jogosult a szerződéstől elállni.
Jogfenntartás, tulajdonjogi
kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során
nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a
Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a
megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő
megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes
mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem
került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja
fel a Vásárlót.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a vevőt megillető
elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1.
bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi
személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére
irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem
érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát
a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a
fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
A fogyasztó elállási
nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül
elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása,
hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási
nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a
fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési
kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget,
ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási
díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a
legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód
választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési
kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a
fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal
megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az
Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót
ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan
és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében
történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a
legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig
visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása
vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a
terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy
napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék
átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával
kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék
visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az
üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra
vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése
időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára
megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított
teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének
időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket
nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az
értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az alábbi
esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja
az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.)
Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha
a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének
teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
olyan termék vagy szolgáltatás
tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is
lehetséges ingadozásától függ;
olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak;
romlandó vagy minőségét rövid
ideig megőrző termék tekintetében;
olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
olyan alkoholtartalmú ital
tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható
módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
olyan vállalkozási szerződés
esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a
fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
lezárt csomagolású hang-,
illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
hírlap, folyóirat és időszaki
lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
nyilvános árverésen megkötött
szerződések esetében;
lakáscélú szolgáltatás
kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
a nem tárgyi adathordozón
nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen
pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása
alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése
esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt
kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági
jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is
megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem
köthető ki érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat
hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Használt termékek esetén
alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági,
jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás
teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek
alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán
ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek
következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet,
mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak
az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül
keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő
Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a
Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája
esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék
hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen
esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó)
kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:
a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a
jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében
felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok,
gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a
továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása
esetén.
Önt milyen jogok és milyen
határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Jótállási jogok
Ön – választása szerint–az
alábbi jótállási igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén,
bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen
feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A kijavítási igény kezelésére a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet azonban speciális szabályokat határozott meg, amelyeket a
„Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt mutatunk be.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás
időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet szerint:
10 000 forintot elérő, de 100
000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
100 000 forintot meghaladó, de
250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
250 000 forint eladási ár felett
három év.
E határidők elmulasztása
jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás
időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel,
amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem
használhatta.
A jótállási határidő a
fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe
helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási
cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a
jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével
kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az
Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A
kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés
időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni
köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a
fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről
megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő
rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül
kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a
vásárló részére visszatéríteni.
Vásárló az ÁSZF elfogadásával
hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló
általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a
fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
ha a Vásárló ehhez hozzájárult,
számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
amennyiben a Vásárló nem járul
hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem
nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
amennyiben a Vásárló nem járul
hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem
nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási
cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a
harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül
visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4.
alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
az Eladó felé kijavítási igényel
fordulni, vagy
a kijavítási igény helyett a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b)
pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
a kijavítási igény helyett a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b)
pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással
kijavíttatani, vagy
amennyiben a Vásárló ezen
jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére)
nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a
fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat
kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével
kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra,
elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,
személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra,
valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen termékek esetében is
köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon
belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés
időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni
köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a viszonya a jótállásnak más
szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok
(termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az
általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a
fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően
azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a
jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így
köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli
csereigény
Webáruházon keresztüli
értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény
intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni,
amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigényt az
üzemebe helyezéstől/vásárlástól számított 3 munkanapon belül lehet
érvényesíteni.
Mikor mentesül az Eladó a
jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.